הכנה מוכחת למבחנים הפסיכוטכניים, עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

תחום הערכה ומדידה בפסיכולוגיה התפתח במידה רבה עקב צרכים מעשיים-חברתיים. בכל השאלות והמבחנים מובלעת ההנחה כי מאחורי המגוון העצום של התנהגויות הפרט במצבים שונים ובזמנים שונים קיימת עקיבות – משהו המאפיין את הפרט ומיחדו מאחרים ושבגינו אפשר לנבא את התנהגותו בעתיד.

מהם מבחנים פסיכוטכניים:
מבחנים פסיכוטכניים הם שם כולל למבחנים פסיכוטכניים הבודקים את יכולותיו הקוגניטיביות של האדם, ואמורים לנבא את הצלחתו בעתיד במצבים של יישום הנלמד. המבחנים מופיעים כחלק מיום מיונים לתעסוקה (מרכז הערכה) ומשתמשים בהם במסגרות שונות כגון: דפ"ר (גיוס למשטרה), צו-ראשון (גיוס לצה"ל), מבחני מחוננים ועוד.

מה הם בודקים:
מבחנים פסיכוטכניים משתנים בהתאם לסוג המיון הנדרש לתפקיד כזה או אחר, אולם, ניתן למצוא במרביתם מבחנים דומים לדוגמה: אָנָלוֹגְיוֹת מִילּוּלִיּוֹת, מבחן סְדָרוֹת חשבוניות, מבחן מַטְרִיצוֹת, חשבון, הֲבָנַת הַנִּקְרָא בעִבְרִית ולועזית, ידע כללי וכדומה. המבחנים בודקים מגוון יכולות קוגניטיביות (כגון: יכולות הסקה, ניתוח נתונים, דיוק, תפיסה מרחבית, חשיבה יצירתית, עיבוד מידע ועוד) והם מהווים רק חלק מיום מיונים סטנדרטי במכונים השונים.

זמן:
כל מבחן מוגבל בזמן בדרך-כלל כ 10-25 דקות למבחן.
סוללת המבחנים הפסיכוטכניים אורכת כ 2-3 שעות ביום מיונים סטנדרטי.

ציונים:
תוצאות המבחנים הפסיכוטכניים ניתנות בציון תקן של 1-9
הציון נקבע על-פי נוסחה המשקללת את מספר התשובות הנכונות שענה המועמד בניכוי מספר השגיאות (יש הפחתת ציון יחסית), בזמן המוקצב למבחן.

לכניסה למבחן לדוגמה נא להיכנס לקישור הבא:    מבחן לדוגמה

לבירור אודות ההדרכות וההכנות נא להיכנס לקישור הבא: הַהֲכָנוֹת שֶׁלָּנוּ

הֲכָנָה למִבְחָנִים פְּסִיכוֹטֶכְנִיִּים imageהֲכָנָה למִבְחָנִים פְּסִיכוֹטֶכְנִיִּים image